follow | dash
My inspiration ~ ♠.♠



Assalammualaikum ! Anyeong !


hari Selasa hari tu Kak Ain Mairasah datang sekolah aku ~~ wuuhuu
syok giler !! Kak Ain bagi novel dia percuma kat aku !! ahah lol
sebab aku dapat jawab soalan dia ~ ^^
pastu dia pegang tangan aku ! haha dengan bangga nya aku tunjuk kepada kawan kawan aku ~
lol >//< jealous tak ? haha 


ok back to the story ~
what is my inspiration ? mine is to right a story about my crush and sent it to PTS ~
cam ?ok tak ? a large step for me really ~ haha lol
this is my sinopsis tajuk dia "Mr.S vs Beg Kuning"
__________________________________________________________________________________



Mr.S vs Beg Kuning ~
-----------------------


Kisah seorang pelajar perempuan yang berumur 16 tahun dia bernama Nur Farzana binti  Ahmad Kim .farzana seorang yang pemalu. Dia seorang yang cabi-cabi badannya  .dia suka berdiam diri,pemalu dan ada rahsia yang tak ramai orang tahu, dia sangat obsess dengan Kpop iaitu Korean pop.pada dia di tingkatan 1 keluarganya terpaksa berpindah ke Selangor kerana mempunyai masalah keluarga. Sebelum ni farzana bersekolah di SMK Convent Father Barre di Kedah apabila pindah ke Selangor dia harus bersekolah di Sekolah Menengah Sungai Kapar Indah dan ia bukan sekolah perempuan,ia sekolah campur yang bermaksud ada lelaki.Hari pertama Farzana bersekolah di situ dia sangat takut akan pelajar lelaki di sekolah itu dia tidak biasa belajar bersama pelajar lelaki.Farzana seorang yang bersifat anti sosial. Dia tidak suka akan lelaki. Dan dia pelik kenapa perempuan perlu kan lelaki dalam hidup. Bagi farzana perempuan yang suka akan lelaki ialah perempuan yang tidak boleh berdiri dengan kaki sendiri.
          
Tetapi,pemikiran farzana berubah apabila dia terpandang seorang pelajar lelaki. Pelajar itu dilantik sebagai ketua pengawas dan dia sedang membacakan ikrar pelantikkan pengawas pelajar itu bernama Muhammad Solihin Bin Muhammad. Farzana sangat terpikat bila memandang kearahnya seakan-akan dia seorang yang berdiri di situ. Selepas tiga minggu Farzana bersekolah di situ dia cuba untuk menyuaikan diri dengan suasana sekolah.Farzana berikan Solihin gelaran Mr.S sebab namanya bermula dengan huruf S.       
              
 Pada satu hari Farzana cuba untuk memberanikan dirinya untuk berjumpa dengan Mr.S dan beri kan chocolate kepadanya tetapi tetap tiada respon. Namun Farzana tidak pernah berputus asa.
                 
Apabila Farzana sudah mula masuk tingkatan 3 dia jumpa seorang lagi lelaki yang dia minati dan lelaki ni bernama Shahir Syazwan . Kali pertama farzana jumpa dia di perkemahan pengakap. Farzana terpikat dengan sikap tanggungjawab yang dilakukan oleh Shahir. lepas dua bulan selepas kem itu. Farzana dan kawannya Nadhirah menyertai pertandingan membuat Sandwich. Pada masa ini la Farzana betul betul jatuh hati kepada Shahir. Dia suka sangat akan Sandwich yang di buat oleh Farzana dan sejak itu Farzana berikan gelaran kepada Shahir Beg Kuning kerana Shahir pergi ke sekolah dengan memakai beg yang berwarna kuning hitam.

                 Sebab Mr.S tidak pernah member respon. Farzana hendak melupakan Mr.S dia cuba untuk mendekati Beg Kuning dengan memberinya makanan yang dia buat sendiri seperti biskut,muffin dan sandwish yang Beg Kuning  suka! Tetapi Farzana tidak dapat melupakan Mr.S kerana dia sudah meminati Mr.S sejak dari hari pertama dia jarak ke dalam sekolah itu. Farzana merasakan dirinya tidak dihargai oleh Mr.S kerana dia sanggup Mengorbankan masa dan wang kepada Mr.S  tetapi Mr.S buat tak tahu sahaja.
      Semasa farzana meminati Beg Kuning dia tidak tahu bahawa Beg Kuning sudah berpunya.Farzana tidak pernah melakukan sesuatu yang membuatkan hubungan mereka retak. Tetapi teman wanita Beg Kuning memarahi Beg kuning agar tidak menerima apa-apa lagi dari farzana. Pada hari Lahir farzana, dia memberi kek hari lahirnya kepada Beg kuning dengan kejamnya beg kuning menolak kek itu! Farzan sekali lagi berasa patah hati! Dia tidak pernah dilayan seperti itu! Farzana sudah tekat tidak akan suka akan Beg Kuning lagi!
       Pada bulan yang sama, farzana memberi hadiah kepada Mr.S sempena hari lahirnya pada 14 Januari.Farzana pergi berjumpa dengan Mr.S di kelasnya dan menyanyikan untuk Mr.S lagu Selamat Hari Lahir. Oleh kerana terlalu malu akan kawan-kawan Mr.S farzana cepat cepat beredar dari situ.
      Sejak hari tu dia dan Mr.S rapat seperti kawan lama padahal baru sahaja tiga kali berjumpa .Tetapi Mr.S mengatakan bahawa dia tidak selesa dengan pemberian farzana dan dia memberi tahu jangan mengharapkan apa apa daripadanya namun farzana menafikannya. Farzana menyembunyikan perasaannya.
  
  Tentang beg kuning tidak sampai disitu sahaja. Sejak hari yang menyakitkan hati farzana ,dia selalu diejek oleh kawan kawan beg kuning yang tidak berhati perut. Farzana selalu balik ke rumah dalam keadaan sedah dan dia selalu menangis. Farzana selalu berdoa agar semua yang berlaku ke atas dia akan berakhir tetapi tidak! Kawan kawan beg kuning tidak pernah berhenti memalukan farzana di hadapan pelajar lain.
    
Farzana pernah mengambil keputusan untuk berpindah sekolah,oleh sebab Mr.S yang sentiasa membuatkan dia tersenyum.Farzana berasa berat hati untuk meninggalkan sekolah itu.

    Akhirnya,farzana berbaik dengan beg kuning dan berkawan rapat dengan Mr.S seperti yang selalu diimpikan olehnya.

-=TAMAT=-
 ________________________________________________________________

itu je ~ tak best kan ! aku ni tak reti mengarang ni ~~ =.=
dan aku seorang yang tak suke buat karangan ! 


comment la ye ~ beri kan pandangan anda ~ saya tahu saya ni tak de bakat menulis so 
jangan la kritik teruk teruk ye ~ so selamat menbaca ! ^^


-=The End=-





Older Post | Newer Post
Nana Niel




ABOUT ME ENTRY ABOUT HIM SHOUTBOX