follow | dash
STARTING A NEW LIFE ♥




Assalammualaikum semua ~ 

ahhh lepas sudah saya dengan SPM.Sekarang ni da masuk ke alam yang lebih
dewasa.. tak boleh da nak main main .. dunia ni tak seindah disangka , tak semua seburuk
dijangka ~ cehh ! HAHAHAH ok .. now nak cerita pasal pengalaman saya bekerja masa tunggu keputusan spm .. lol

lepas spm saya kerja kat Berjaya Krispy Kreme Doughnut outlet kat SCM hahah sampai sekarang pun saya still kerja lagi .. tapi 21 may ni last day T.T rasa sangat sedih nak tinggal kan alam pekerjaan .. LMAO //da besar sangat ke kau tu nana?!// kerja kat krispy kreme ni ade buruk nye ade baik nye .. lol

masa saya kerja manager saya QUE now dia da berhenti atas alasan tertentu .. puff
and sekarang dapat manager lelaki perangai cm !@#$%^ hahahha XD ok .. aku kerja kat krispy kreme tu da masuk 5 month and a half .. nak dekat 1/2 tahun la juga kan.. lol kenapa la masa ni cepat sangat berjalan .. hahah

saya start kerja sebagai staff biasa untuk 3 bulan 1/2 .. akhir bulan march saya dinaik kan pangkat daripada retail crew ke team leader. team leader ni act as manager when manager is not around la .. haha dia yang running shift .. jadi team leader selama 2 bulan.. HAHAH 

sebab nak berhenti ialah bukan management teruk ..  sebab nak sambung belajar kat matrikulasi melaka ..  hehehhe Alhamdullillah dapat sambung belajar .. ♥
sangat sayang nak tinggal kat tempat kerja .. hahah iyela mana tak nye banyak benda saya belajar sepanjang saya kerja kat situ . how nak handle customer how nak selesai kan masalah. memacam la ..

first of all jumpa ramai kenalan baru ! hahahha seronok gile kot kawan dengan diorang ni ~ ♥
kerja kat situ macam macam jenis orang saya jumpa .. hahha ade yang buruk ade yang baik tapi mostly hmmm hahhaha pandai la fikir sendiri ! LMAO 

masa kerja saya kenal dengan ramai orang .. orang yang paling tak boleh nak dilupakan ialah rakan sekerja miss que , kak kina , huda , adel , wani and my eye candy kat scm tu ~ AHAHAHAH ahmad .. lol " tunang orang" ok .. 

masa kerja tiga kali saya nangis sebab kene marah dengan miss .. semua pasal kerja .. lol ade la benda nye .. tak boleh bagitahu hahaha miss que saya takan lupa miss sebab miss bagi saya peluang yang saya tak boleh lupa ! pengalaman bekerja ! kerja kat krispy sangat best ! ahahah 

kak kina , my team leader ~ LMAO kak kina ni sorang yang sangat peramah .. dia dengan orang yang tak kenal pun boleh bercerita macam da kawan 10 tahun ! saya tak pernah la jumpa orang macam dia .. lol dia "baik" AHAHAH XD orang macam dia susah nak cari .. serious .. HEHEH untung sih pakwe dia .. tapi .. pakwe dia agak cam sial la .. tbh .. bukan ape .. just agak cam sial .. LMAO ! ok 

huda kite dulu harap je sekelas tapi tak pernah bertegur ! AHAHA pastu kau dtg interview kat krispy kreme teurs dapat .. lol then kite terus jadi best friend ~~ LMAO ! aku doa kan yang terbaik untuk kau huda ~ ^^

adelina .. ahaha kite kenal sebulan lebih je .. lol tapi kawan dengan kau sangat AWESOME !! LOL ingat lagi malam yang kite nak roboh kan kedai tu .. lawak gile !! lol 
aku pun doa kan yang terbaik untuk kau adel ~~ HEHEEH

WANI !!! aku pun tak pernah jumpa orang macam kau dohh ! hahah kau orang yang paling jujur dan paling awesome aku jumpa !  aku harap persahabatan kite kekal SELAMA LAMA NYE ! KAU MEMANG TERBAIK WEH ! HAHAH

lastly my eye candy ~ eh ahmad terima kasih jadi eye canyak zana ~ HAHAH kesian syafiq panas hati tiap tiap malam dengar cerita pasal ahmad zana cite kat dia .. tapi itu memang zana la kan ~ i have nothing to hide from my love ones .. zana kene cite .. kalau tak cite rasa macam curang la pula kan .. haha zana nak minta maaf kalau zana ni agak childish kan 

ahahah .. zana nak ucap kan taniah atas mendiri kan rumahtangga ahmad ~ harap bahagia hingga ke hujung nyawa dengan si dia yang sangat beruntung dapat ahmad ~ ♥ hahha and thank you for being my eye candy sepanjang zana kerja kat krispy kreme ~ zana rasa macam ahmad perasan right yang zana selalu pandang ahmad ? ahaha takpela .. nama pun my eye candy right ~ selalu la kene pandang kan dengan zana ! AHHAHA 


ok cukup pasal kerja .. haha sekarang ni aku da berpunya ~ officially >.< dia seorang yang sangat baik dan rendah diri .. dia ofcus melayu -.- hahah selama ni nak lelaki cina kan ?
haha da besar ni tak nak la bersuami kan lelaki cina .. saya ni takut tak boleh nak bimbing dia ..

haha ok back to this guy who have my heart .. his name is Muhammad Syafiq bin kamsani and his a Singaporean and ofcus again he know how to speak malay .. hahah dengan aku je dia ckp melayu.. he is 25 years old .. i know his a bit too old for me hahha nak bua macam mana da tu yang saya sayang kan ~ haha dia simple gile suka dia sebab dia matang //tapi still tgk naruto -.-// dia tak macam lelaki lain .. hahah da sayang memang la ckp tak sama kan ~ lol

dia hmm entah la .. tak tahu kenapa .. tapi hati ni rasa macam he is the one .. dia tak rasa macam tu kot dengan saya .. tapi saya rasa macam tu dengan dia .. saya ni kan selalu nye suka bertepuk sebelah tangan .. hahah sekarang da tak ~ haha 3 tahun single tuu ! LMAO 

kiteorang kenal melalui muimeet .. hahahah saya main view view orang ternampak dia .. 
then saya tekan la maybe interested in him .. then dia pun tekan benda yang sama hahah dia message saya dulu ckp hi then he ask for my line ig .. saya bagi la .. sebab selama ni tak pernah pernah orang nak line ig kot ! lol

dari situ la bermula nye cinta berputik ! >.< ♥♥ kenal 2 bulan then couple .. hahahahah saya ckp dulu yang saya suka dia .. lol tak boleh nak nafi kan yang saya ni memang tak malu dengan orang yang saya minat . heeee

percaya or tak .. kiteorang tak pernah jumpa .. AHAHHA cadang jumpa akhir tahun ni .. kat johor .. nak jumpa masa raya tak boleh sebab dia pun tak tahu dia boleh ambil cuti ke tak .. 
so akhir tahun ni la jawab nye .. haha

kiteorang cadang nak kahwin .. heee bukan gatal just .. saya lebih suka lelaki tu terus terang yang dia nak yang halal dari pada dia jusy ajak couple .. tuje dia da matang dia berfikiran sangat matang .. dia yang ajak saya kahwin .. dia ckp dia nak kahwin lepas saya habis matriks .. dia nak saya bersedia fizikal dan mental untuk ke alam dewasa banyak dugaan nye kata syafiq .. 

da empat bulan kenal ni dia hanya pernah panggil saya ayang 4 kali je .. hahahah saya panggil dia ayang banyak kali kot ! dia hanya pernah  4 kali je !! serious saya ckp saya sayang dia .. cuma saya tak pernah bagitahu je .. hahah kiteorang tak pernah cakap i love you to each other .. dia ckp dia akan ckp i love you lepas saya da sah jadi milik dia .. heeeee terharu gile ! LMAO ! 

kiteorang pernah bertukar hadiah .. dia hantar hadiah kat saya .. saya hantar hadiah kat dia 
kiteorang bersetuju nak tukar kasut .. lol sangat susah kot cari kasut lelaki ! hahah dia pun agak susah cari kasut saya ~ ♥


ni parcel yang syafiq bagi ~ >.< ♥


ni parcel saya bagi kat syafiq ~  hahah dalam nye cume ade surat kemeja dengan kasut ~ 
>.< ♥


haha warna merah terang .. lol 


ni kasut yang kiteorang tukar .. HAHAHA comel kan ! ♥

dia SANGAT AWESOME ! dia bagi saya tiga tudung,buku nota,patung captain america and kasut yang dalam picture tu .. >.< saya bagi dia surat kemeja and kasut .. hahah saya bagi barang sikit je .. dia bagi banyak gile barang ! saya tak pernah letak picture dia kat any social network .. percaya tak ? muka dia saya tak pernah letak .. 


siapa yang yang pernah tgk kan .. maksud nye saya personaly tunjuk kat diaorang .. HAHAHA  i just really love him .. AHAHHA ♥  he just prefect for me ! terima kasih sebab datang dalam hidup i syafiq ! 

ok la sampai sini je cerita nye .. hahah kite jumpa lagi ye ~~
 terima kasih kerana membaca  ♥♥♥


BYE 
ASSLAMMUALAIKUM ~ ♥





Older Post | Newer Post
Nana Niel




ABOUT ME ENTRY ABOUT HIM SHOUTBOX